24 Nisan 2012

Aktüel 12-25 Nisan müzik haberleri: Hande Yener, Emre Aydın, Musica Nuda


*** Aktüel 12-25 Nisan 2012 sayısında yayınlanmıştır*** 

Hande Yener rock yapacak
Geçtiğimiz hafta Hande Yener’in JoyTürk akustik performansını dinlemek üzere Santralistanbul’daydık. Yeri gelmişken söyleyelim, JoyTürk’ün desteğiyle Bilgi Üniversitesi’nde müzik dersleri böyle geçiyor. Model, Multitap gibi birçok grup geliyor, çalıyor, öğrencilerle tanışıyor. Programa da birçok öğrenci emek veriyor. Gerçekten iyi bir fikir. Altı şarkılık kısa bir performans eyledi Hande Yener. Kendisi pop dünyasında “tutan şarkı”nın peşinden gitmek yerine yeni deneyimlere kapısını açan ve bu yüzden de takdir ettiğimiz bir müzisyen. “ ‘Tuttu’ lafı müzik yapan birini kesmiyor, ben bunu ‘Yalanın Batsın’da da yaşadım. Her seferinde evet şimdi ne yapıyoruz, diyorum” diyor.  Sorduk, öğrendik: Röyksopp, The Knife, Madonna, Rihanna ve 80’ler dinliyormuş en çok. “Müzik dinlemek için olan aplikasyonları sürekli kurcalıyorum” diyor, “hiç bilmediğim şarkılara denk gelmeyi seviyorum.” Oğlu da DJ’lik yapıyor ve sürekli birbirlerine e-mail atarak yeni şarkılar paylaştıklarından bahsediyor. Gelelim havadise: Hande Yener bu ara kafayı rock’a takmış. Ünlü’nün “Rüya”sını cover’lıyor, bir de Sinan Akçil’in yaptığı yeni bir şarkıyı Seksendört’le birlikte söylemeyi planlıyor. Ünlü’yle yollarının kesişmesi de Poll Production’dan Polat Yağcı sayesinde olmuş, fikir onunmuş. Zaten Hande Yener Ünlü’yü 90’lardan beri takip ediyormuş. 20 Nisan gibi bu single’ı yayınlamayı planlıyor, Yener. Stilini de buna uygun olarak yenileyecekmiş. Özellikle “Rüya” cover’ı bir hayli heyecan verici, bakalım ay sonunda neler olacak?



Emre Aydın Twitter’dan neden gitmişti ki?


Geçtiğimiz günlerde Touch İstanbul’un kapak röportajı için Emre Aydın’la biraradaydık. Tabii röportaja sığmayan konular da konuşuldu. Bir ara neden Twitter’dan gittiğini sorduk, yanıt şöyleydi: “Küsmemiştim aslında, ama kullanmamam gereken bir şekilde kullanmıştım bir ara… ‘Ah ben bunu yapamayacağım’ dedim, magazine malzeme vermemek için… Çok da kızılmıştı bana o zamanlar.” Emre Aydın, magazin basınına malzeme vermemek için kaçmış Twitter’dan bir ara, hatta “Twitter biraz digital vitrin gibi algılanıyor, aslında benim yaptığım yanlış” diyerek kendine tabiri caizse “eski kafalı” diyor. Eski kafalılık sayılmaz bu aslında ama neyse ki kendisi yeniden Twitter’a döndü ve fanlarıyla oradan konuşmaya devam ediyor. Yeni kurduğu 565 Yapım’dan hem kendisinin, hem “Soğuk Odalar”da düet yaptığı Gülden Mutlu’nun albümünü yayınlayacak. Bir sonraki projesi de korku filmi. Evet yanlış duymadınız: yapımcı olarak arkasında duracağı bir korku filmi projesi üzerinde çalışıyor. Aydın’la iki şarkılık “Beni Biraz Böyle Hatırla” single’ının hikâyesinin tamamını nisan sayısında okuyabilirsiniz.



5 Soru 5 Cevap: Musica Nuda 

Musica Nuda 14 Nisan'da Borusan Müzik Evi'ne konuk oldu, kaçırdık ama gene de bazı YouTube videolarından faydalanabiliriz diye düşündük...

** Merhaba Musica Nuda, bugün iyi müzik için ne yaptınız?
Petra: Çalmaya, kendimizi müzikle ifade etmenin yeni yollarını keşfetmeye devam ettik. Yaptığımız işte birçok gerçek var, gösterdiğimiz ise gerçek olan biz, çıplak olan. (Yani çıplak olan biz değil, müziğimiz tabii!)

** Utangaç görünüyorsunuz ama sahnede tamamen başka bir kimliğe bürünüyor gibisiniz…
Petra: Aslında utangaç değiliz ama çalarken ve söylerken bambaşka bir enerjiyle doluyoruz. Aktör ya da aktrist olmak yerine müzik yapmamızın sebebi bu.

** Konser öncesinde nasıl hazırlık yaparsınız?
Petra: Sahneden birkaç dakika önce hangi şarkıları söyleyeceğimize karar veriyoruz, sonra da ben makyajımı yaparken onları da değiştiriyoruz! Ayrıca konser esnasında mutlu olabilmek ve edebilmek için komiklikler de yapıyoruz.

** Daha önce hiç İstanbul’a gelmiş miydiniz?
Hayır ama bu güzel ve tarihi şehre gelmek için sabırsızlanıyoruz. Bugüne kadar birçok ülkede çaldık, herkesin kültürü farklı ama müziğe verdikleri tepkiler ayı. Müzik sahiden de çok evrensel bir dil, insanların en derinlerine ulaşabiliyorsun.

** Bu ara neler dinliyorsunuz?
Petra: Aslında tanıştığımızın 10.yıldönümünde 2013’te yayınlanacak yeni albümümüz için birçok yeni şarkı dinlemekle meşgulüm.
Ferruccio: Elvis Costello, Ray Charles, Ivan Lins, Liberation Music Orchestra.