31 Ocak 2012

Neeeeeeey kadın şoför mü? Ben ineyim!!!


Kadın şoför çok çetrefilli, karmaşık, yaldızı yedi kat göğün üstünde bir konu. Bu güruhun son 3 yıldır güzide bir üyesiyim. Yakın zamana kadar oturduğum küçük semtin yokuşlu dar ara yollarına kaldırıma sıfır park etmek için şakaklarıma kar yağasıya uğraştığım için de fena bir şoför sayılmam. Küçük de bir araba kullanmanın da faydasını çok gördüm. Ne bir far kırdım ne de kaza yaptım (maşallah). Topuklu ayakkabıyla vitesli arabayı canavar gibi kullanırım, iddiaya gel! :)


Kaş-Ölüdeniz arasını almıştık geçen yaz
Bana bu kendine güveni, acemilik zamanlarımda beni çok getirmiş götürmüş olan doktor arkadaşım Emel Kaya verdi aslında. Çünkü, şu an Sinop dolaylarında uzmanlığını yapmakta olan Emel, İstanbul trafiğinde10 kaplan gücünde bir şoför. Benim diyene taş çıkarır yani, epey iyi şofördür. Fakat hepimizin derdi aynı şey, küçük görülmek. "Kadın şoför mü neyyyy.... Ehliyet verilmesin kadın şoförlere!"

O zaman size de araba verilmesin değerli erkekler? Öyle değil mi ya... Bunun kadını erkeği yok ki! İyi şoför başka, kötü şoför başka! Minibüs şoförleri ya da taksiciler dendi mi sanki başka bir şey söylüyormuş gibi yapmayalım.

Aktüel'in Perşembe çıkacak olan yeni sayısında "erkek işi" gibi görülen işleri yapan kadınlarla ilgili bir haberimiz var. Orada kadın servis şoförleri, kamyoncu, araba tamircisi, vatman gibi birçok sürücü modeli başarılı kadının hikâyesi var. Yeri gelmişken söylemiş olayım. Birkaç hafta öncesinde de Otohaber dergisinin kadın şoför haberine konuk oldum. Yukarıdaki resme tıklayarak okuyabilirsiniz.

Bir de son bir not kadın şoförlere: Siz de ezik gibi çıkmayın yola arkadaşım! "Ay ben geri geri gidemem", "ay ben park edemem buraya" demeyin, olur mu öyle şey? Arabayı tatil günlerinde size bahşedilmiş bir mücevher gibi sunan manitanıza/kocanıza "ayy bugün ben mi kullanıyorum heyyo" demeyin. Tekerlekleri pompacıya şişirtmeyin -yok yok burada espri yok :)- kendiniz hallediverin. "Kadın şoför mü, ayyy ben ineyim!" diyenlere çemkirin. "Kadınların ehliyetleri toplatılsın" diyen ibişlere korna çalın, onları kaldırıma çakmakla tehdit edin, ne bileyim ben bir şeyler yapın. Adımız çıktıysa biraz da sizin yüzünüzden.. İzin vermeyin yahu bunlara. Bak durduk yerde herkese sinirlendim oldu mu şimdi...

Neyse, kıssadan hisse: Co-pilot olmak da zevklidir, ama ancak siz istediğinizde.