27 Ağustos 2011

Bu yaza imzayı çakan sarkılar

Martin Schoeller'in objektifinden Adele
Aşırı sıcakların azalmasına ve akşamları sırta aldığımız ince hırkalara bakacak olursak yazı sonlandırıyoruz yavaş yavaş. Peki bu yaz neler dinledik, neler gördük? Kulaklardan neler inmedi, her ne kadar fikrimi soran olmasa da ben duramadım derledim...

Adele- Rolling Into Deep
Billboard Türkiye zamanında yazdık çok, hanım kızımız aslında üç sene önce Londra'yı yıkmış, taşı taş üzerinde bırakmamıştı. "19" adındaki albümü ve "Chasing Pavements"le Damien Rice destekli çıkışı, adalılar tarafından "fansi" olarak nitelendirilmiş ve Brit ödüllerine "en iyi kadın vokal"in de dahil olduğu üç dalda aday olmuştu. Lakin Adele'in ismine bununla ilgili espriler yapacak kadar vakıf olmak bu yılı buldu. Çünkü bu yıl "21" albümü yayınlandı ve "Rolling into Deep" çıktı. Adele artık tüm dünyayı sallıyordu. Nihayet biz de farkına varabildik.



Shakira feat Pitbull- Rabiosa
Tam çıkış tarihi 7 Haziran. Diyebilirim ki daha ilk notalarında beni bağrımdan vurdu. Shakira'nın son dönem şarkılarının hiçbiri beni kesmiyordu. Fakat Pitbull'la olan şehvet dozu maksimuma ayarlı "Rabiosa" ve onun kısa siyah saç dahil şekilli klibi benim için yazın marşıdır. Lakin İspanyolcası biraz tırt, biz onu hep İngilizce versiyonuyla sevelim, okşayalım.



The Strokes- Macchu Picchu
Hep söyledim, ısrarla hep söyleyeceğim, The Strokes'un "Angles"ı bu yazın değil, bu yılın da en iyi albümlerinden biri. Her ne kadar çıkış şarkısı "Under Cover of Darkness" olsa da, benim gönlümde "Macchu Picchu" yatıyor. Yalnız yaz değil, sonbahar da onsuz geçmiyor.

Maroon 5 feat Christina Aguilera- Moves Like Jagger
Marullardan pek hazzetmiyorum, halen. Adam Levine'in manwhore halleri beni benden alıyor. Ama yiğidi öldürür hakkını yemem. "Moves Like Jagger", Mick Jagger'a bir övgü, bir selam, bir hörmet, müthiş eğlenceli, yaz biterayak bizlere servis edilmiş enfes bir hediye pakedi. Dinlemelere doyamıyorum.

Athena- Ben Böyleyim
2010'un en iyi albümlerinden biri "Pis"ti, bu yazın en iyi hitlerinden biri de "Ben Böyleyim" oldu. Athena, Frank Sinatra'nın "My Way"ini Türkçe söyledi, Rock'n Coke sahnesinde de ilk kez perform eyledi. Gerçekten çok iyi bir yorumdu. Böylesi riskli bir işin altından alınlarının akıyla çıktıkları için Athena'nın hastasıyız. Yıllar geçtikçe her şeyleriyle daha da demleniyor ve güzelleşiyorlar.



Snopp Dogg- Sweat (David Guetta remix)
Snopp Dogg ne yapsa dinlerim de, "Sweat"in üstüne David Guetta'nın sihirli elleri değince albüm benim için çığrından çıktı. Tüm yaz sahillerde çalsın, dans edilsin, ortalık inlesin diye icat edilmiş bir şarkı olmasına rağmen, bir süre daha iPod'lardaki yerini muhafaza edecek kalibrede bir eser. Şarkının orijinali sansürsüz adıyla "Wet", efsaneye göre Snopp Dogg bu şarkıyı Prens William'ın bekarlığa veda partisinde yazmış. Prodüktörleri ise The Cataracs.

Far East Movement- Like A G6 
The Cataracs'la bitirmek tesadüf değildi. Kendileri Kaliforniya sahillerinden bir indie hip hop grubu. Far East Movement'ın "Like A G6"inde büyük payları var. Şarkıyı sevin sevmeyin, orasını bilemen lakin duymamış olamazsınız. Çünkü bu yazın en büyük hitlerinden biri, kabul edip dağılalım.

Model- Değmesin Ellerimiz
Arkadaşlarım oldukları için kıyak geçiyormuş gibi hissetmek istemiyorum ama gerçekler ortada. Bu onların yılı. "Diğer Masallar"ın çıkış şarkısı "Buzdan Şato"yla nihayet şeytanın bacağını kırdılar. Canlı performanslarını mutlaka dinleyin. Müthiş enerjikler, çok da iyi çalıyorlar. "Değmesin Ellerimiz" iyi bir hit, benim albümdeki favorim de plase kafası "Şey... Belki".



The Drums- Money
Alternatif diyarın en iyi gruplarından biri de The Drums. Hiç duymamışlar için "Joy Division'la The Smiths alanlar bunu da aldı" diyebiliriz.. "Money" single'ı 25 Temmuz'da çıktı ve dilimizden hiç düşmedi. İkinci albümleri "Portamento" 5 Eylül'de çıkacak ama Radyo Eksen sağolsun, single çıktığı günden beri bu yazın en favori şarkılarından biri haline geldi gönlümüzde.



Bi' de bunlar var

** Jennifer Lopez- On the Floor
** Teoman- Bana Öyle Bakma
** Kasabian- Swichtblade Smiles
** Katy Perry- Last Friday Night (T.G.I.F)
** Coldplay- Every Teardrop is A Waterfall
** Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dancing Maggie

Oldu mu? Bence çok da iyi güzel oldu. Haydi, hop! (Son)