25 Temmuz 2011

Biz seni neden sevdik biliyor musun?

o artık bir efsane
Kederlenmemek elde değil.

Belki de, sen en kederli şarkıları söylediğin için kederlenmektir bu, bilemedim. Ne zaman düşse boğazından bildik birkaç söz, sanki ruhunun ta derinlerini görüyormuş gibi seni kendimize benzettik. Sanki bir gün bir yerde tanışsaydık "bizim de senle aynı aşka isyan etmişliğimiz var!" diyecektik.




Hep o yedekte tuttuğumuz kendimize güvenimiz, kapalı kapılar arkasında sıkı sıkıya gizlediğimiz acılarımızla birlik olup çıkmadı mı "You Know I'm No Good"u söylerken sen?

Belki de biz "ama çok aşıktın o hıyar herife" diye düşünürken, senin sabık kocanla ilgili haberlerini okurken, kendi içseslerimizi bastırmak istedik, "e ben de çok aşıktım ama bak, nasıl toparlandım, nasıl da devam ettim hayatıma ama? herhangi bir çukura düşmedim ve diplere inmedim!" diye hafif gerinen göğsümüzü tutarken. Acıdık sana, üzüldük ve içten içe kendi halimize sevindik.

Biz seni, kötü haberi alınca ah edip üç nokta koymaktan başkasını bilmeyen, yalnız konuşmuş olmak için konuşanlar gibi sevmedik.

Biz seni temiz aile kızı olmadığın için sevdik. Eşine, sevgiline,sevgi dolu ve yalandan tweet'ler atmadığın için... Kafan iyiyken cep telefonunu tweetlediğin için belki...Tribünlere oynamadığın, hayranlarına "anons dili"yle hitap etmediğin için... Ve gerçekten de hiç rock yapmayıp, son dönemin en büyük rockstarı olduğun için... Mutsuz bir ülkede yaşadığımızdan belki, mutsuz insanları sevdik, seni severken biraz da bunu bilerek sevdik. Ailenin asi, bağımsız, çatlak kuzeniymişsin gibi sevdik.. Özendiğimiz için biraz. Üzüldüğümüz için gene de. O Belgrad konserindeki hallerini görüp, içlendik... Ama seni sevmekten hiç vazgeçmedik.

Biz "Valerie"yi de, "Back to Black"i de, "Rehab"i de seni sever gibi sevdik. Sen Grammy aldığında babamızın oğlu almış gibi sevindik, ABD'ye törene gitmek için vize alamadığında kendi başımıza gelmiş gibi kızdık, söylendik.

Biz senin arızaya bağlamalarını sevdik, çok dövmelerini, şahsına münhasır saçlarını, Fred Perry koleksiyonunu, daracık eteklerini sevdik... Biz seni "ben demiştim! ben önceden gördüm! yazık etti kendine! yazarımız geleceği gördü, öleceğini bildi! bu gidişle fazla yaşamaz demiştik, bizzz demiştik!!"çiler gibi değil, biz seni göreceğiz diye heyecanlanıp, göremediğimiz için üzülecek kadar çok sevdik... Söyleyemedik şu şarkılarını senle karşılıklı kanlı canlı. Dünya gözüyle göremedik seni...

En çok, bir daha yeni bir şarkını dinleyemeyeceğimiz için üzülüyoruz, biz, seni gerçekten çok sevenler.

Öyle "ama biraz erken olmadı mı? bu sefer güldürmedi! son şakasını yaptı!!"cılar gibi değil bak, biz, seni gerçekten çok sevenler.

Kendini senin ölüm haberine karıştırıp, kederinden makara yapmayanlar, yapamayanlarız biz.

Biz seni çok sevdik. 
İnan bana, çok sevdik.