16 Nisan 2011

Geçen haftadan aklımda kalanlar

Amy geliyor yahu!!
 ** Amy Winehouse'un Türkiye'ye gelmesi 2011'in müzik olayı değildir de nedir? Bakın daha Interpol demedim, Editors demedim, Skunk Anansie demedim, The Kooks demedim. Daha onları da izleyeceğiz. Ve ben kesin olarak Jamiroquai'yi izleyemeyeceğim. Üzülüyorum ama o gün çok mühim bir işim var. Jamiroquai'den ve hatta müzik dinlemekten de mühim. Ne yapalım, kısmet değilmiş. Kulisinde gıdısından öpün, şapkalarını elleyip el şakası yapın, ne bileyim bişiler yapın benim için. Jay Kay yahu bu!

** İnternette dolanırken gördüm. Bülent Üstün'ün bir zamanlar Billboard'a yazdığı köşenin adını "Kısa Devre" olarak forumlara koymuş bazı okurlar. Çok güldüm yahu. Bülent'in hiçbir zaman "Kısa Devre" diye bir köşesi olmadı. Billboard'un giriş sayfalarının adı "Kısa Dalga"ydı. Büstün'ün köşesinin adı da "Sayıklamalar"dı.

** Tools internete kendileri hakkında yalan yanlış şeyler uydurup koyuyorlarmış ya, şimdi onlara nasıl hak vermeyeyim. Kimbilir doğrudur diye neler okuyoruz, nelere inanıyoruz. Piiii!




Tasarım Alaturka dergisi
** Uydurup koymak demişken. 5 Nisan'da Büyük Ev Ablukada Radyo Eksen'de enfes bir unplugged konser verdi. Sunucu Berkun Oya'ydı. Şarkıları muntazam bir şekilde işte o zaman dinledim. "Olanla Olunmuyor"un ismine meftunum. Berkun ve ekibin diyalogları anlatılmaz yaşanır. Yalvarıyorum dinleyin. Ekibin 3 Mayıs Oyun Atölyesi konserlerini kayıt altına aldım.

** Efendim punk'ın Türkiye'de benim için atası The Mongollar'dır. Bülent Üstün, Memo Tembelçizer, Cengiz Üstün gibi ünlü çizerlerin kurduğu grubun en bilinen şarkısı "Dinazor T...şağı" biliyorsunuz, Rashit coverladı. Fakat bir de ünlü "Enene Menene" (dikkat, küfürlü!) vardır. Bir de "Olmuyor" vardır. Ara sıra açıp dinleyiniz.

** Geçenlerde aklıma geldi. Umut Sarıkaya'yla Billboard için bir röportaj yapmıştık. Bir vakit üçnoktabir'den Melis Danişmend'in Umut'a albüm kapağı çizdirmek için Uykusuz'u aradıklarını ama çekindiği için telefona bizzat bakmasına rağmen "Umut burda yok" dediğini anlatmıştı ve yazmamamı rica etmişti. Ben de yazmamıştım ama aklıma takılmıştı. Melis'e sordum, "Valla hiç hatırlamıyorum" dedi. Sonra üçnoktabir'in o vakit baslarını çalan Cenk Turanlı'yı aradım. "Olacak iş değil, öyle bir şeyi plak şirketi kabul etmezdi. Zaten Serkan Altuniğne benim çocukluk arkadaşım. Onu geçip Umut'a çizdirseydim benim canıma okurdu" dedi. "Muhtemelen Umut grupları karıştırıyor" diye de ekledi. E artık Umut'u arayıp "grupları mı karıştırdın" diye de sormadım. Yoruldum yahu. Zaman aşımı. Bu da böyle bir anıydı :)

** Bu arada Serkan Altuniğne'nin Uykusuz'da ara ara çizdiği "Aşk Acısı" köşesinde uzun saçlı, dev, şişman bir adam görürseniz işte o Cenk Turanlı'nın ta kendisiymiş! Hehehehee.

** Kaybedenler Kulübü'nün Dinamo'daki deneme uçuşunu dinlediniz mi? Tek seferlik olması isabet olmuş kanımca. Yoksa biraz asidi kaçar gibi sanki.

** Cenk-Erdem'in Power FM'deki yayınları bu aralar şahlanarak büyüyor, dalgalandıkça köpürüyor. Bir de yeni tipleme "Hakkını Arayan Hakkı Teyze" geldi şimdi. Dinlemeyerek çok şey kaçırıyorsunuz. Her akşam 6'dan 8'e kadar. Benden söylemesi.

** Medical Park ne alakaysa beni arayıp check up paketinıi anlattı. Tam kapatmak üzereyken karşımdaki hanımefendi ismimin anlamını sordu. "Başak" dedim. "Aaa ne güzel güle güle kullanın" dedi! Hahahahaha??! "Yaklaşık 30 yıldır öyle yapıyorum zaten" dedim. Saçmalığın doruklarından yere iniş yaparak kapattık nihayet.

** Geçtiğimiz hafta abim (büyük patron) Haluk Polat ile kıymetli eşi Kristin'in partisi vardı Kahvedan'da. Wufi'den Ali Rıza Şahenk, disko kraliçesi Ece Çelebioğlu ve Can Bonomo'nun prodüktörü öbür Can birlikte geziyorlardı (yapışık üçüzler). Öğrendim ki Wufi "pause"daymış, Wufi'nin önemli üyesi Cem Özel'in solo albümü geliyormuş. Üstelik albüm Türkçeymiş. Albüm Şahenk'in TheFatLab adlı stüdyosunda kaydediliyormuş. Merakla bekliyoruz.

** Bu arada Türkiye'de albüm kapağını kim bir karikatürist'e çizdirmişti adında bir soru soracak olursanız, yanıtım Wufi'nin albüm kapağını çizen Cem Dinlenmiş'tir.

** Turkcell'den sonraki yeni sapığım Garanti Emeklilik. Beni çaldırıp kapatıyor. Galiba kontörü yok, çok üzülüyorum. Belki de benden hoşlanıyor ama açılamıyor. O da olabilir, tam bilemiyorum. O cesaretini toplayınca konuşacağız herhalde.

** Rafineri reklam ajansı, Mediacat'e özel bir ek yapmış. İçinde Küçük Emrah sos kalıbı, Bayhan ampulü gibi acayip tasarımlar var. Ama en can alıcı kısım, zar atarak salladığınız pop şarkısı yapma kılavuzu. Şarkı şahane. Stres atmak için davranın.

** "Sevgili baylar. Onarın ruhumu sil baştan... Ama sızsın müzik içeri. Kupkuru dal gibiyim. Ne bileyim... Tamam, sustum." 1999. Tatile gitmeden önce klibini izleyip vurulduğum şarkının emsalsiz sözleri. Bitirirken iyi gider, değil mi? Tamam, sustum.