15 Şubat 2011

Maroon 5, Model, Can Bonomo


Maroon 5 konseri kesinleşti
2011 İstanbul konser ajandasında takvimler bir bir belli olmaya başladı. Bu sene gerçekleşecek Rock’n Coke ve Sonisphere Festivalleri kadrosunu heyecanla beklerken, geçen sayı yazdığımız Maroon 5’tan nihai haber geldi. Yeni albümleri “Hands All Over”ı tamamlayan ekip dünya turnesi içine İstanbul’u da kattı. 15 Nisan 2011 tarihinde Turkcell Kuruçeşme Arena’da gerçekleşecek olan konserin bilet fiyatları ayakta 87, sahne önü ise 260 TL olarak belirlendi. BKM Organizasyonu ile ilk kez Türkiye’ye gelecek olan ekibin kadrosu şu şekilde: Vokalde ve gitarda Adam Levine, gitarda James Valentine, klavyede Jesse Carmichael, basta Mickey Madden ve davulda Matt Flynn.

GNL yapım şirketi oldu, ilk albüm Model’den
Sertab Erener, Nil Karaibrahimgil, Demir Demirkan ve Model gibi isimleri bünyesinde bulunduran GNL Entertainment, bu yıldan itibaren yapım şirketi olarak da çalışmalarını sürdürüyor. “Yeni” GNL’den çıkacak ilk albüm ise Model. Vokalde Fatma Turgut, gitarda Okan Işık ile Serkan Gürüzümcü, basta Can Temiz ve davulda Aşkın Çolak’tan oluşan Model’i bir kısmınız ne yazık ki geçtiğimiz aylarda gündeme gelen Taksim’deki dayak meselesiyle tanımış olabilir. Oysa Model 2007 yılında Roxy Müzik Günleri’ndeki o zamanki adları olan A Due Carmen olarak, performanslarıyla jüri özel ödülü ve yine aynı yıl Nokia Super Sound’da da “Arkadaşlarla En İyi Giden Şarkı” dalında birincilik almış ve 2009’da ilk EP’leri “Perili Sirk”i yayınlamış, İzmirli çok çalışkan bir pop/punk/ska grubu. Model, geçtiğimiz yıldan beri Demir Demirkan prodüktörlüğünde ilk albümleri için Babajim Stüdyoları’nda kayıttaydı. Nihayet çalışmalar tamamlandı. Topluluğun 10 Şubat’ta yayınlamayı planladıkları 11 şarkıdan oluşan yeni albümlerinin çıkış şarkısı “Buzdan Şato” olacak. Ekip bu albümde Sertab Erener’in meşhur “Yalnızlık Senfonisi”ni de cover’lamış ve Erener bu şarkıda Model’e vokal koçluğu yapmış. Ayrıca ekibin albümünde Demir Demirkan sitar, Çağrı Sertel Rhodes piyano, Atalay Durmaz solo keman, Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’ndan 7 kişilik bir ekip ise yaylı sazlar ile eşlik etmiş. Model’in hayli yaratıcı şarkı isimlerinden bazıları ise şöyle: “Buzdan Şato”, “Değmesin Ellerimiz”, “Sana Ne?”, “Pembe Mezarlık”, “Çürüsün Gelinliğim”, “Makyaj”, “Benim Tatlı Kanserim”, “Şey… Belki”, “Karadul”, “Bir Melek Vardı”…



5 SORU 5 CEVAP
CAN BONOMO

İlk albümü “Meczup”u yayınlayan ve yenilikçi sound’uyla dikkat çeken Can Bonomo, şarkılarının genç bir erkeğin evrimini anlattığını söylüyor.

İlk albümünüz “Meczup” yayınlandı. Ne zamandan beri albüm için çalışıyorsunuz?
Albüm bana geldikten sonra başka CD’lerin arasına koyup koyup uzaktan izliyorum şaşkınlıkla şimdilik. Albümün prodüktörü Can Saban ile üç yıl önce tanıştık. Bir arkadaşım vasıtasıyla ona bir demo CD’mi yolladım. Sonra sürekli görüşmeye başladık. Üç sene yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmedi. Baya da uzun sürdü aslında. Şimdi müzikal açıdan birbirimizi daha iyi tanıyoruz o yüzden ikinci albüm üç seneden önce çıkar herhalde.

Nasıl bir albüm oldu “Meczup”?
Albümde çok değişik ruh hallerine hitap eden bambaşka 11 parça var içinde. Albümü baştan sona yürekten dinleyen bir insanı, benim psikanalizime konuk olmuş gibi hissedebilir kendini. Delilik, ayrılık, sarhoşluk, aşk, mutluluk, korku, protesto gibi günlük hayatta yaşadığımız birçok duygu ve düşünce halini, güzel sözler ve değişik çalgılarla derlemişiz gibi. “Çok keyfim geldi bir ikinci şarkıyı açayım da dans edeyim, kudurayım” derken yanlışlıkla altıncı şarkıyı açarsanız keyfiniz çok kaçabilir mesela. “Çok depresifim” deyip aynı hataya düşen adam da “dünya varmış” diyebilir. Deli bir albüm, hayatımın en değişken ve çalkantılı dönemlerinde bestelediğim sözler var içinde. Genç bir adamın evrimi de var işin içinde. TheFatLab’de kaydettik, We Play-Odeon’dan çıkarttık.

Sosyal medyayı aktif kullanan bir müzisyensiniz. En çok hangi siteleri kullanıyorsunuz?
Ben çok seviyorum yaptığım herşeyi insanlarla paylaşmayı. Gün içerisinde sokakta, sette ya da stüdyoda başıma gelen şeyleri hemen fotoğraflayıp koyuyorum bir yerlere. Tumblr çok kullanıyorum. Bir de Twitter. Ben zaten birşeyleri paylaşmak istediğim için sanat yapıyorum. Bu paylaşımın gücünü arttıracak herhangi bir mecra ya da oluşumda bulunmam benim yaptığım işi destekler. 

Ayrıca TV’de “+18” adında yeni başlayacak bir dizide oynuyorsunuz, nedir rolünüz? Sunuculuk ve radyoculuk da yaptınız. Halen neler yapıyorsunuz, biraz bahseder misiniz?        
“+18” Seray Sever’in prodüktörlüğünü üstlendiği bir sit-com. Ben insanlarla iletişimi bir hayli garip olan bir antropoloğu canlandırıyorum. Seray çektiğim bir kısa filmi izlemis ve çok beğenmiş. Enteresan bir karakter var, oynayabilicek misin, dediler. Tanışınca da anladılar ki çok rol yapmamı gerektiricek bir durum yok ortada. Dört sene kadar radyo ve TV programları yaptım. En son MTV’de sunuculuk derken albume yoğunlaşmak adına ara verdim.

Türkiye’de takip ettiğiniz müzisyenler kimler?
Sezen Aksu, MFÖ, Duman, Teoman, Direc-t dinlerim eskiden beri. Babazula, Mercan Dede, Replikas ve Wax Poetic üniversite yıllarından itibaren en cok takip ettiğim Türk gruplar. Bu aralar Büyük Ev Ablukada dinler oldum. Bir de geçenlerde Hayvansaray diye birinin konserine gittim. Çok eğlenceliydi.

***3-17 Şubat 2011 Aktüel dergisi "Ajanda: Müzik" bölümünde yayınlanmıştır.***