30 Eylül 2010

Her hâlükârda üşüyeceğiz!

kesin düşerim o topuklularla ben
Yağmur vuruyor kafama kafama. Mutsuzluğumdan mutluluk duyuyorum. Resmen mutsuz olma hakkım var çünkü, artık çok geçerli sebeplerim var. Elle tutulur, gözle görülür, kulakla işitilir sebeplerim var. Bana bir vakit "sen mutsuz olmak istiyorsun" demişlerdi. Acıyı yoktan var ediyor, kendimi özellikle mutsuz ediyormuşum. Arabesk seviyormuşum. Aman, Fazıl Say duymasın!

Bunlar benim havalarım, kimse kusura bakmasın. Karanlık, kasvetli, bulutlu. Tıpır tıpır işiteceğiz sesini yağmurun. "Ne giysek ya" diyeceğiz ve ne giysek yanlış olacak, her her hâlükârda üşüyeceğiz. Üşümeyi seveceğiz, özlemişiz çünkü. Özleye özleye üşüyeceğiz, sevine sevine. Mutsuz olabileceğiz artık, istediğimiz kadar mutsuz ve yalnız.  Fevkalade memnunum. Garip mi?


Neden mutsuzluktan mutlu olmayayım? Siz hiç aşık olduğunuz kişiden aynı anda nefret etmediniz mi? Siz hiç çok güldüğünüzde, çok ağladığınıza benzer yaşlar dökmediniz mi? Siz hiç çok kestiğinizde elinizi, acının içinden başını uzatan ukala bir zevk duygusuna şaşırmadınız mı? Çaktırmadan hepsini yaşadınız işte siz de. Hangimiz deliyiz şimdi?

Kimse kusura bakmasın, istediğimi söylerim artık. Çünkü bunlar o havalar. Yazın -nihayet!- bittiğinin resmi açıklamaları bu havalar. "Tişört giyerim ki ben, daha tam soğumadı!"cılara zatürree rüzgarları bu havalar. Hiç yaz sevmem. Gıcık olurum. Beni kuzeyde terkedip yolunuza devam edebilirsiniz. Ziyadesiyle memnun, fazlasıyla üzgünüm. Artık resmi olarak üzülme hakkım saklı, üstelik! Kimse itiraz da edemez. Karşıki dağlara doğru bir of çekebilir, toplu olarak mutsuz olabiliriz mesela. Tüm bulutlardan nem kapabilir, istediğimiz kadar olan biteni üzerimize alınabiliriz. Evet bu mümkün.  Her tür sessizliği kötüye yorabiliriz. Hakkımız var, bunlar o havalar. Bu işlerin resmi sponsoru, bu havalar.

Çok garip değil mi? Her her hâlükârda üşüyeceğiz.

Mutluysan dinleme!
Interpol- Interpol (2010)
"Gözüme yumruğu çakmanda bir sakınca görmüyorum" albümü. Canınız hiçbir şey yapmak istemiyorsa bu ara, play tuşunu basılı tutarak duruma el koyabilirsiniz. Şahsi kanaat notumu "Memory Serves" ve "The Man I Am"e kullanarak selam ediyorum.


interpol-interpol by Jayci

* Fotoğraf deviantArt'ta Numicor'a ait.