21 Nisan 2010

Ve Albarn baharı takdim etti!


Bazı günler vardır, hissedersiniz, enerjisi düşüktür.
Şimdi ben enerji sinerji falan gibi sevimsiz laflar edince konudan kopma noktasına gelmeden kendi kötü "iş günlerinizi" düşünün. Sabah yataktan kalkmak istememeler, gün içinde ayılamamalar, tatsız tuzsuz yemek yemeler, anlamsız çalan telefonlar, bir türlü geçmeyen dakikalar ve ne ileri ne de geri ittirsen gitmez bir gün...

Böyle zamanlarda ben bir zamanlar yapabildiğim gibi öğle vakti eve gitmek, anne kurabiyesi ve çayından otlanarak bilgisayar başında esir olmak, keyfim gelirse çok güzel bir kitap okumak, heyecanlanmak, keyfim geldiği için çok özlediğim birilerini aramak, sonra bastıran uykuyu hafif kovalamak için güzel bir şeyler dinlemek için neler vermezdim kıvamına geliyorum, herkes gibi.

Neyse ki "bastıran bahar uykusunu kovalamak" için her gün yeni bir şeyler dinleyebilme gibi bir lüksüm var. Yeni bir şeyler dinleyebilmek için basit hamleler yetiyor; stream yapar iken gözünü çıkarmak, blog kuyularına dalmak, sörf içinde kalmak mesela.

Ve neyse ki artık hemen hemen tüm gruplar bilgisayar başında geçen vaktin kıymetini anladığından, ilk single'larını resmi sitelerinden online olarak yayınlıyor da, oraya buraya korsanlar gibi dadanmaya gerek kalmıyor.

Damon Albarn İngiliz aksanı olsun, tartışılmaz yetenekleri olsun zaten tadından yenmez bir insan. Kendisini birkaç sene önce The Good, The Bad and The Queen vesilesiyle Türkiye sahnelerinde de izleme şerefine de nail olmuştuk. Ama bildiğiniz üzere zat-ı muhteremin Gorillaz ve Blur adında iki bombası daha var. Daha Gorillaz'ın Plastic Beach'i kulaklarda yeni yeni demleniyor iken, Albarn bir çevik hamleyle yepyeni bir Blur şarkısı patlattı resmi sitesinde: "Fool's Day". Resmi olarak baharın geldiğini takdim edercesine, kendi Nisan'ının nasıl geçtiğini böyle anlatıyor.

İlk dinlemede aşk böyle oluyor.

Blur- Fool's Day