22 Nisan 2010

Uyandırma servisi!

Bir bahar coşkusudur gidiyor. Albümler, EP'ler, şarkılar, festivaller yine her yıl olduğu gibi bu yıl da iki güneş gördü mü şahlanıyor, hormonlar halay çekiyor, her gün yeni bir CD masaüstümüze kopyalanıyor. Bu da bizim gibi aylarca "bu neydi, o neydi ppfffff" diye somurtan müzik dünyası insanları için tartışmasız hareketli ve keyifli günler demek.

Bu yılki coşku selinin özel bir nedeni de, yeni çıkan yerli albüm, yeni Türk gruplarının ilgiye mazhar işleri, hoplu zıplı konser atmosferlerinin iyice tavan yapması. (Dur, dedim, "nefret ettiğimden ziyade, sevdiğimi yazayım ben aga!" Ne zamandır "aga" da dememiştim. Nefret trendini yiyim size bişi olmasın, hatta!)

Farkettim de, yeni çıkan bir sürü CD'nin yanı sıra ara ara açıp epey de coşarak dinlediğim, çok sevdiğim şarkılar var. Bazısından aylardır vazgeçemiyorum, bazısı çok yeni ama derhal yıldızlaştı, bazısı "dur daha albümün kalanında büyük bombalar var" demeye getirir gibi. Dedim o zaman, yazmakla kalınmasın, stream edilsin, gönüller bir olsun.

GÜZELLİKLER SİLSİLESİ
Uyandıralım. Ankaralı çok genç bir grup, Softa. Geçen sene Roxy Müzik Günleri'nde birinci oldu. Bu sene We Play/Roxy işbirliğiyle iki şarkılık bir EP yaptı. The Guardian gazetesinin indie müzik konulu bir makalesinde şimdiden vezir edildi. Özellikle bağırlara basılası enfes bir vokali var, grubun. Hemen herkesten tam not aldı. Ayrıca UFO, sözlerine bakarsanız çok da komik bir şarkı: "Evet dostlar gün de döndü, çıktık sokağa/ Ne var orada? Uzaylı yol ortasında! Barış için mi gelmiş yoksa?/ Dedi, işim olmaz barışla, hastayım sana! / Götürmeye geldim uzaklara..." Süper eğlenceli. Baştacı edilsin!
Softa- UFO


Uyandıralım. Post Dial geçen sene Rock'n Coke alternatif sahnesini yaktı yıktı. Henüz hard copy bir albümleri olmamasına rağmen, popülaritesini bu sene yaptıkları You Are Not Alone ile ikiye katladı. Sekiz şarkılık EP'yi ekip yine siteden ücretsiz indirilebilir kıvama getirdi, dinleyicisine sundu. Dogzstar, Babylon, Peyote onlardan sorulur oldu. Ekip görsel dünyayı da nefis kullanıyor. Blogları, fotoğrafları ve konser afişleri yaratıcılıkta sınır tanımıyor. İlginç geçişlere gebe, çok cesur bir EP olan You Are Not Alone'daki favorim "Sway" Winamp'tan düşmüyor. "Nexy Big Thing" de dillere destan oluyor.
Post Dial- Sway



Uyandıralım. Adamlar bir çıktı, pir çıktı. "Battaniyem, değerli battaniyem/ Değerli her saniyem!" dediler, ev tipi üretim tarzının gözbebeği oldular. Onlar neşeye şakıdı, bu da baharın en güzel habercisi oldu. Demek ki neşeli şarkı da yapılabiliyormuş dendi, çiftçinin yüzü güldü. Evet, Multitap yakın zamanda konserlerine başlayacağına göre, bize de albümdeki diğer şarkıları öğrenmek düşüyor. Mesela Çıbık. Sözlere bayıldım. En azından artık böyle şarkı yazanımız var. Takım Oyunu'ndaki "Bir Şey Mi Var?" a da dikkat.
Multitap-Çıbık


İKİ DE TANIDIK BONUS!
Uyandıralım.
Kurban'ı çok anlattım, huysuzluklarına diyecek yok. Fakat bu yılın yerli en iyi albümlerinden birine imza attılar: Sahip. Daha ne bir konser, ne bir klip hareketindeler. İşleri belli olmaz. Ne de olsa "bu ay çıkarıyoruz" dedikleri şu albümü 6 ay sonra dinleyebildik. Fakat taş gibi sağlam olmuş, o ayrı. "Yobaz" şimdilerde Kurbansever kişilerin favorisi: "Ölünce elbet herkese bir ev var/ Fakat bir kısmının manzarası ateştir!"
Kurban- Yobaz / Bre Cahil

Uyandıralım. Hala Kaçak'ı izlemeyen, dinlemeyen kaldı mı? Çok yeni, çok da iyi bir grup. Canlı performansları takdire şayan, ilk albümleriyse bir ilk albüm için gayet başarılı. Slogan Yok, Koymaz ve Evlensen adında üç klipleri var ama ben Silahlı'yı gene de hep ayrı bir yere koyacağım. Aylardır dinlemekten bıkmadım. Kulaklarınızdan öper.
Kaçak- Silahlı ve Tehlikeli