23 Nisan 2010

Ayıbeddin Yücin!

Hani 2008 Efes Pilsen One Love Festival'de Pazar günü Gypsy Punk günüydü, hatırlarsınız.
Elbette o günün iki headliner'ı vardı: Gogol Bordello ve Shantel.

Dergideki heyecan dalgası Gogol Bordello'ya kaymıştı, Pelin heyecanla solist Eugene Hutz'le röportaj yapmak için hazırlanırken benim kısmetime de Shantel düşmüştü.

Son hazırlıklar yapıldı, nefis bir gündü. Yine derginin son günleriydi, işimizi bitirip soluğu santralistanbul'da almıştık. Herkes neşe içindeydi, yazın ilk festivali, ilk şortlar, tiril elbiseler, hep festivallerde ortaya çıkan ilginç insanlar... Ben nedense One Love'ı hep ayrı severim ya, neyse. Akşam bastırdı, hepimiz röportajlar için kulis arkasıına sızdık. Ben Shantel'le buluştum, Pelin ve Radyo Eksen yayın yönetmeni Gülşah Güray da Eugene Hutz'la. Fakat hiç beklenmedik şekilde Hutz'ün o gün tüm huysuzluğu üzerindeydi. Shantel'le kakaka kikiki yapan ben, pılımı pırtımı toplamış Pelin'i beklerken tanıklık ettim ki Hutz, özellikle Madonna ile ilgili gelen sorulara bir hışımla yanıt verdi, hatta neredeyse vermedi, onunla konuşmaya çalışan herkese ayar verdi. Elbette Pelin de Gülşah da şoka girdiler, beş dakika bile durmayıp kulisten çıktık hepbirlikte.

Şimdi ağzıyla kuş da tutsa Gogol Bordello hepimiz için farklı anlamlar teşkil ediyor, artık. Son albümleri Trans-Continental Hustle'ın ilk single'ı "Pala Tute" resmi siteleri üzerinden indirilebiliyor diye bir Gogol Bordello yazayım dedim ama, aklıma yalnızca bu anı geldi. Gene de bu saçma olaya rağmen (ki herkes her dakika modunda olup iyi röportaj verecek diye bir kural da yok) 2008 One Love acayip eğlenceli geçmişti, çok eğlenmiştik.

Ben bu senenin Groove Armada'lı, The Ting Tings'li, Wild Beasts'li One Love'ı ne olacak bakalım diye düşünürken, buyrun siz de Gogol Bordello'nun yeni şarkısı "Pala Tute"ye. Sonrasında da The Ting Tings'in "Great DJ"inin nefis bir Calvin Harris remix'iyle yeni One Love'ı bekleyelim, heyecanla.


Gogol Bordello- Pala Tute
The Ting Tings- Great DJ (Calvin Harris remix)