6 Ocak 2009

Gort! Klaatu barada nikto!


Çok robotsever bi insan olduğumu daha önce söylemiş miydim?

Röyksopp'un (hastasıyız) Mart'ta yayınlanacak olan yeni albümleri "Junior"un şarkı listesi açıklandı nihayet. Gördüm ki ikinci şarkı "The Girl and The Robot". Tam benlik. Bu terlik tam benlik gibi, hemen yakaladım yeşil ışığı! (Reklam dünyasında nabız tutan biri olmak istedim bi an.) İnşallah güzel bir şarkıdır da sırtıma dövmesini yaptırabilirim!

Zira en sevdiğim ışık yeşil olandır. En sevdiğim robotlarsa Daft Punk adında olanlardır, ancak gene de son 10 günde 2 kez izleme şerefine nail olduğum Wall-E'deki robotların hepsinin ayrı ayrı aşığı oldum. Kesin favorim, temizlik manyağı olan Mo'dur, ruh hastası arkadaşımızın nasıl evlere şenlik bir robot olduğu ayrı bir blog konusu! Bu arada yan karakter Burn-E'nin de (patron robotun adı Supply-R idi!) kısa filmini izledim, her ikisi de izlemeyenlere tavsiye olunur. (110'daki sevgili elektronik dostu Ozan Yılmaz da Wall-e'nin soundtrack albümünü önermişti, ilgiyle dinleyeceğim, aklımda.)

Yine de Daft Punk'ın "Human After All" deyişine şapka çıkarıyorum. Bir çeşit elektronik kardeşlik türküsü. Turntable ortamında elele vermek gibi bişi. Şimdi alkışlarımızla Daft Punk geliyür,
"robot da olsa insan insandır" diyorlar şarkılarında...

Şaka maka yeniden gelse Daft Punk İstanbul'a, ne de güzel olur, pek de güzel olmaz mı?

P.S. Başlık da nesi demeyelim. Bir önceki blog yazısında geçen "about:robots"u uygulayalım, detaylara bakalım, sevinelim.