29 Ocak 2009

Bir röportajın kulis arkası..

Umut Sarıkaya'yı sever sayarız. Okuruz, güleriz, eğleniriz, hakikaten komik buluruz.

Feridun Düzağaç'a da saygımız sonsuzdur. Yani çok sevmeyeni de varmış anladım ki, ama ben gene de severim, özellikle 2003'teki "Orijinal Altyazılı" albümüyle gözümüzün üzerine yumruğu çakızlamış, bir grup üniversiteli genç dimağ olduğumuz dönemler bizi çeşitli alkol ve benzeri yan ürünleriyle fazlaca haşır neşir etmiştir.

Şimdi bu iki adamın birbiriyle ne alakası var?

Efendim, Feridun Düzağaç'la bu ayki Billboard için röportaj yaptığım sırada, kendisi ile mizah dergileri üzerine laflarken (konu Gökhan Dabak'ın yaptığı şarkıya gelmişti) o birden gaza geldi ve Umut Sarıkaya'nın kendisi hakkında çizdiği karikatürler üzerine esti gürledi. Ben de bunun üzerine Metin Üstündağ'ın da hakkında çizdiği karikatürü sordum, o da Met-Üst'ü sevdiğini, ama Umut Sarıkaya'nın niyetini anlayamadığını söyledi. Neden açıklıyorum? Çünkü bu durumu anlattığım değersel Bülent Üstün "sen kesin gaza getirmişindir onu, Umut'a babalansın diye" deyince doldum taştım. Bülent'e de bir miktar doldum taştım. Yahu neden illa ki soruyu soran tetikleyici olsun ki? Ben mi gaza getirdim "Hadi biraz da Umut'a çakıyoruz" mu dedim? Demek ki hep şöyle bi efekt var: "Kesin sen bişii yapmışsındır da böyle olmuştur!" Magazin D miyim ulan ben? Ne yapıcam?

Bi kere, mizah geleneğine zaten bu işlere oralardan başlamam sebep, köküne kadar bağlıyım. (Benim tee fi tarihinden kalan mizah yazılarımı hatırlayıp bana Facebook'ta mesaj atan bi okur oldu, çok neşelendim) Yani benim durduk yerde delirmiş gibi bir çizerin/yazarın mizah içerikli karikatürüne/yazısına "Bak hele" yapmam Atilla Atalay'ın deyimiyle "teorik olarak bir domatesin kendini yemesi" gibi bişi olur. Yani olamaz. Yani çok saçma olur... Fakat kendi kendine gaza gelirse de karışmam. F.D. bu röportajında gaza gelmiştir, üzülüp kırıldığını söylemek istemiştir, Umut Sarıkaya'ya laf etmiştir, olabilir. Umut Sarıkaya da bana bugün e-mail atarak "nedir o diyalog" demiştir, akabinde de "kimseyi üzmek istemem, bi daha çizmem" diyerek polemiğe girmek istemediğini söylemiştir, bu da biline.

Oh be. Rahatladım. Ama çok güzel sayı oldu bu, alınge, göringe.