14 Ekim 2008

itinayla gaza gelinir

"largen than life ne be? yani bir çeşit uzuv mu aceba. bir nevi uzuvdan mı bahsediyor. hani short dick man'de alenen söylediği gibi mi? yani larger than whatcha?" filan diye uzayıp gidiyor düşüncelerim, frou frou'nun "holding out for a hero"sunu dinlerken.

bu ayki bir konu için araştırmaya koyulmuştum, öyle çıktı karşıma, yoksam bildiğimiz "o benim
dünyam"ın elektronik ikili (ki bu şerefsizler 1 sene aktif kalmışlar müzük hayatlarında) frou frou tarafından "uuhh aaauuh"vari vokallerle (hastasıyız o işlerin) süslenmiş hali, "holding out for a hero". fakat yeni bir şarkı dinliyormuş gibi "enne?" oluyorsunuz şarkı başladığında. shrek 2 soundtrack'indeymiş bir de, bak hele.

aslında benim geçtiğimiz yazdan beri hastası olduğum amatör dj proğramı virtual dj'den sonra yeni şarkı keşfetme ve sık kullanılanlara ekleme manyaklığım biraz askıya alınır gibi olmuş, virtual dj'in gayet elle scratch atıleybıl plaklarından sonra olayım "serdar ortaçla daft punk birleşir mi? kanımca denemeliyiz??!!" boyutuna ulaşmıştı. bu nedenle frostwire ile mesafeliydik, aşırtma cd'lerle küstük, efendim rafta dizili müzük arşivimle ise konuşmuyorduk. (yani meraba merabamız vardı, o kadar.)

ama bu şarkıyı duyunca hemen kendisini rapunzel gibi uzayıp karanlık dehlizlere doğru ilerleyen winamp listesine dahil ettim. tam da emiliana torrini'nin "jungle drum"ının altına denk geldi. o da ayrı bir mana katıyor, hayatıma. özellikle radyo eksen'de çok sık dinleyip bir de üstüne grey's anatomy'nin 5. sezon açılışında christina'nın (bu kadın gibi olmak istiyorum) meredith'e (ama ne yazık ki bu kadın gibiyim) ayar verdiği dakikalarda da fonda çalmadı mı? eridim bittim, değerli blogseverler. o ne gaz bir aşk şarkısıdır. o ne güzel efektif açılımlardır. piu! dedim durdum kendimce.

he bir de sevdiceğin özel olarak ilgilendiği "if you hold my hand" bir diğer deyişle "handsfree" isimli eserimiz var. kesinlikle kendisine katılıyorum. bir insanın nakaratı ancak bu kadar güzel olabilir. sanki abba çıkmış, efendime söyleyeyim boney m çıkmış, eblek eblek "ya bizim yıllar evvel kaydettiğimiz böyle bir şarkı vardı ama unutmuşuz
ehe ehe" deyip şarkıyı gizlice bu liverpoollu dj abimiz sonny j'ye vermiş de ferahlamış. klibi de ayrı güzellik, çizmeler falan, yeni sezon açılışı gibi. bu da çok gaz bir "gel aşka yelken açalım" şarkısı esasında ama hemen ardından jayne collins "if you ever had a broken heart" deyip de yürekleri dağlayacakmış gibi geliyor bana. güzel kalça sallanıyor ben denedim (ama evde.)

hayvan eserlerimiz sıralamasında bugünlerde "my medicine" var, snopp dogg'un. bu şarkıyla kid rock'ın o kumsaldan kurtulamamış kovboy şapkalı hali birleşse, bence güzel olur. "give my money, but my medicine" son derece red kit dolayları, son raddede ritmik, dım dım dım dım dım tadları. aylar önce çıkmıştı, ama bi anımsadık oldu o. bu snoop abinin bir de "bow wow wow yippi yo yippi yey" diye karın ağrısı bi eseri var, slow motion'da daft punk dinler gibi.

hep de böyle çalakalem müzik eleştirisi yazmak istemiştim, oh be. bi ferahlama geldi. ara sıra böyle yapayım bari.

listeye travis'in "chinese blues"uyla devam ederdim ama, hadi gene iyisiniz, susuyorum.