25 Mart 2011

En iyi 10 albüm mü? Eyvah!


“Issız bir adaya düşüp de yanınızda sadece bir mp3çalar olsa, hayatınızın sonuna kadar döne döne hangi 10 albümü dinlerdiniz?” 
….dedi bana bugün bana Dekatlon Buzz ekibi. Yani, dolaylı olarak böyle dedi. Tam da o sırada hiç yazmak istemediğim bir şey yazıyordum. Yazıyor gibi yapıyordum yani. İkide bir kahve içmeye gidiyordum, dışarı çıkıp dolanıyordum, telefonlara bakıyordum, maillere cevap yazıyordum, yeter ki o yazıyı yazmayayım diyordum. Neyse, efendim.




Philips’in GoGear Aria modelinin hem mp3 hem mp4çalar’ı çıkmış. Bu ara satın alanlara tüm operatörlerin dahil olduğu bir kampanya yapmış, 30 TL/75 kontör hediye ediyor. Kampanya 18 Nisan’a kadar geçerli. Buraya kadar güzel. Anlattı da anlattı ekip. Sonra da dediler ki, “hadi en iyi 10 albümünüzü yazın!” 
Tabii ben bloke oldum. 10 albüm mü? Epi topu 10 albüm mü seçebiliyoruz yani? Yani Allah muhafaza ıssız adadaki hayatımız birkaç aya kalmadan sonlanıyorsa bile çok az o 10 albüm! Nasıl seçeceğim? Nasıl edeceğim?
Bu “all time favourite” çok sakat bir iş. Dream TV’nin “2010’un en iyileri”ne giderken bile üç gün düşündüm ne seçeceğim diye. Hayır, grunge kimliğiyle tanınan bir insanım. Üniversite yıllarım sık sık Seattle’dan Ohio’ya gidiyormuş gibi düşünerek, dinleyerek geçti. Fakat son iki üç senedir La Roux, Lily Allen, Chromeo diye elektroniğin dibine vurmuş durumdayım. Trip hop’la samimiyim, house’la kankayım. E ama, klasik metal de var, çocukluğumuzun vazgeçilmezi pop da? Ve bazen, çalışırken jazz çok nefis gidiyor, ve fakat Türk rock gruplarının da iyi işleri var… ? 80’leri ne edeceğiz, 90’lar yokmuş gibi mi yapacağız? Nasıl? Nasıl? 
Kafam yeterince çorba değilmiş gibi ilk listeyi çıkardım. Biraz lise- üniversite yıllarında gömüldüğüm albümlere öncelik verdim. Onlar olmasa ben olmazmışım gibi olduğundan herhalde. Ağlıyorum şimdi. Kesin iki üç gün sonra aklıma “ah bu albümü koymazsam olmaz!” diyeceğim adamlar da gelecek.  Neyse dur bakalım, belki yeni nesil bunun faydasını görür! 
BUNLARI YÜKLEMEZSEM ÖLÜRÜM LİSTESİ
1- Pearl Jam, Ten 
2- Alice in Chains, Dirt 
3- Daft Punk, Alive [Live] 
4- Nirvana- In Utero
5- Lily Allen- It’s Not Me, It’s You
6- Def Leppard- Retro Active
7- Alice in Chains- Black Gives Way to Blue
8- Metallica- Reload 
9- Audioslave- Audioslave
10- The Offspring- Americana
Off hüzünlendim şimdi. Şimdi ben bütün bu albümleri dinleyip anıları yad etmeye kalkarsam büyük içerim! Yaktın beni Philips… 
Not: İnşallah adada internet vardır.