5 Mart 2011

Çok canım acıdı, çeksene elini!


İfade özgürlüğümüzün elimizden alınmasına ben de diğer blogger arkadaşlarım gibi tepkiliyim. Daha önce çeşitli mikiliklerle engellenmişti Blogspot ve gene aynı şeyleri hissetmiştik. DNS değiştirmek, Navige kurmak ya da farklı proxy adresleri barındıran siteler kullanmak da bir yere kadar çözüm sunuyor. Bir yerden sonra meselenin anlamsızlığına kafayı takıyor insan. "Ne istiyorsun ulan benim blogumdan" diye birilerinin yakasına yapışmak istiyor.



Digiturk binası tam karşımda. Tam da döneminde logolarını değiştirdiler, çılgınlar gibi PR yapmaya başladılar. İrrite olmamak mümkün değil. "Ben değil, o yaptı örtmenim!" diyen açıklamalarını okuduk, izledik. Google Türkiye'nin de kayıtsızlığı müthiş! Korsan bundan etkilenmiyor ki, etkilenmeyecek de. Bugün Blogspot'ta yayın yapan adam Tumblr, Wordpress ya da başka bir uzantılı adres kullanarak korsanlığını yine yapabilir, ayrıca. Yetkili merciilerin söz konusu blogları kapatmakla çözebilecekleri sorunun tüm bloggerlara mal edilmesi ancak Türkiye'de vuku bulabilecek fantastik bir olay değil mi sizce de? Sonra ne olacak? İnternet komple kökünden mi kesilecek? Parmaklara elektronik zincir mi vurulacak?

Anlayamıyorum. Anlamak da istemiyorum. Ben bu kafalara gelmeyeceğim arkadaşım. İnadına da Blogspot'tan çıkmayacağım.

Korsanlığı hemen öğreneceğim!