17 Ocak 2010

10 maddede Twitter


FriendFeed'i sevmedim, Formspring'e girmedim. Ve anladım ki Twitter, bana şu ana kadar maksimum faydayı sağlayan yegane sanal ortam oldu.

Gene de yeni başlayanlar için bazı Twitter olağan durumları, karşılaşacaklarınız ve Twitter yanlışlarını yazmak isterim...

1. Twitter'da şunu yapmayın kuralları: Bilgi içermeyen tweet'ler, mesela hangi ortamda olduğunuzu yazmak çok ayıplanıyormuş. ...Da niye? Sana ne? Kız "Starbaks'ın mokkasına bayıldım" yazmış, bu da ayıplıyor. Keyfinin kahyası mısın? Bırak ne yazarsa yazsın! Sözüm sana Mashable. Hasta etme adamı!
2. Aaaa beni unfollow etti diye üzülmek: Geçenlerde ünlü bi müzik düşünürü beni unfollow etmiş. Gecelerce uyuyamadım. Neden diye sordum kendi kendime yatmadan evvel. (Sonra uyumuşum ya, pardon.. Sabah uyanınca kaldığım yerden devam ettim.) Neden gittin ... :( Oysa daha ne linkler atacaktım.. Biliyorum, o dirty pleasure diye yazdığım şarkıdan sonra "Bu kız hiç de Batılı bi insan değil, bildiğin Türk!" deyip gittin değil mi.. Ama sonra dedim ki. LAN. BANA NE GİDERSE GİTSİN. DÖNERSE SENİNDİR, neydi o laf, hah, GİDERSE ZATEN HİÇ SENİN OLMAMIŞTIR Kİ.. Hehehehe. Git lan. Çok da şeyimdeydi. (Belki gelirsin? Mokka içelim mi?)
3. Sıkılarak ara vermek: Bakın bu çok muhteşem bir olay. Şimdi diyelim ki Twitter arkadaşınız bir manav. Ve napıyor? Sık sık şöyle tweet'liyor: "Bugün domatesler çok güzel.." , "Erikler de kütür kütür yinge.." Bu arkadaşınızdan hep manavlık üzerine tweet'lememesini bekliyorsunuz ama o hayatını buna adamış, siz de sıkılıyorsunuz. Çünkü diyelim ki siz de kasapsınız ama sürekli etlerden bahsetmiyorsunuz. Sonra bir gün manav coşuyor ve ara vermeden şöyle tweet'liyor: "Bugün 10 tane domates geldi".. "Aha bi 10 domates daha geldi"... "Ve sanırım 20 tane de hıyar geldi.." Baktınız sonu yok. Kendisini unfollow edin. Sustuğu zaman (uyuyor olabilir) sessizce yeniden follow edin.. ŞŞşşşş... Ne oldu? O coşkun gün geride kaldı. Hem kalp kırmadınız, hem de sıkılmadınız. Tekrar ederse, unfollow edin. Hem de süresiz... Misler gibi.
4. Sana mention yapamıyorum diye Facebook'tan mesaj atmak: Manyak mısın follower? Koy başına @, yap mention'ını. Bütün mention'ların yolu bir. Ben görüyorum, merak etme. Twitter'daki şeye de Facebook'tan mesaj atma, işin raconuna uy. Ne diyor yabancı? This is uncool. Öyle.
5. Bana Twitter'ı öğretir misin?: Bunu bana Facebook'ta mesaj atan arkadaşım. Manyak mısın 2? Dünyanın en basit şeyini öğrenemediğini (ya da mış gibi yaptığını) deklare ederek kız tavlayamazsın. Kız senin gerizekalı olduğunu düşünür. Ki, öyle de düşünüyor.
6. Arabası olmak: "Sileceklerimi bok götürüyor.", "İspark'taki şerefsize bir koydum!", "Lan öndeki WV! Delikanlıysan in, dövüşelim!", "Bugün tek seferde enlemesine park ettim.." Anladık araban var. Ama bende de sinir var. Sokma gözüme arabanı.
7. Sapıklar: Twitter'da böyle biri var, erekte geziyor. Bunu da profil fotoğrafı yaparak ilgi çekmeye çalışıyor. Bundan korkmayın. Zararsız. Bunun ataları eskiden yol kesip pardesü açıyordu. Bu arkadaşımızınki güncellenmiş sapıklık, update edilmiş ruhsal bozukluk. Her block'ta güneş gibi yeniden doğuyor, her report'ta sel oluyor çağlıyor. Üzülmeyin. Uzvu var, göstermek istiyor, sadece onda var sanıyor. Gülün buna. Büyütmeyin. (Meseleyi de, profil resmini de...)
8. Özel mesaj yerine mention yapmak: Bazıları diyor ki, yalnız iki üç kişinin anlayabileceği şeyleri direkt mesaj atacağına neden mention'layarak tweet atıyorsun... SANA NE GÜZEL KARDEŞİM. Benim twitter'ım değil mi? Yani? BANA AİT. İstersem dinamit kor patlatırım.
9. En sevdiğimiz tweet'ler: Şarkı atanlar, televizyonda olan programa yorum yapanlar, hesapsız tweet'leyenler ve komik olmak için uğraşmayanlar ve sürekli tweet'lemeyenler... Hepinizi seviyoruz.
10. Her gün tek tweet: Bunu yapan arkadaşım var, nasıl sabredebiliyor bilmiyorum. Fakat eğlenceli bir şey oluyor. Tarz sahibi olmak böyle bir şey. Ne diyor yabancı? This is cool. Birhayli yes.

Sevgilerimle, Blogger.
İmza: Doğu ve Batı arasındaki bir köprü...

Fotoğraf: deviantART'ta fabriloddo'ya ait.