17 Aralık 2009

Elektrafo!


Kafamın içine kablo uzatıp, yetmeyip o kabloları çekiç-örs ve üzengi sistemim üzerine bir kat daha dolayacak kadar çok seviyorum elektroniği.

Bu aşkın filizlenmesi ve çiçek açması da Daft Punk'ın 23 Haziran 2007 Kuruçeşme Arena konserine rastlar. Her normal insan gibi ortama "Bu ne biçim kitle lan, Amsterdam mı bura? Alooo?" diye dalıp, adamların sahnesine kilitlendiğim saatler boyunca etten kemikten bir robota dönüşmüş, en az onlar kadar robot dansı eylemiş, sanat aşkı uğruna o sıcakta giymiş oldukları o kalın montların içinde nasıl olup da buharlaşmadıklarına hayret etmiş, çevremdeki Amsterdamlılarla tren yapmış, en sonunda da "Human After All" çalarken "Bence bu şarkıda da bunu anlatayor! Turntable ortamında hepimiz kardeşiz, hepimiz insanız!" diye haykırmaktan mosmor olmuştum.

O heyecanla konser alanında satılan tişörtlerden bir tane bile almayı akıl edemeyip yıllar sonra iki kez eBay'den istettiğim Daft Punk tişörtlerim hiç gelmese de gene de içimdeki elektronik aşkım kabardığında, playlist'imde en önce bir Daft Punk patlatır (bir popçu deyimi: patlaaaat! bu konuya bi ara gireceğim) sonrasında diğer gözde arkadaşlarımızı da dizer, kendimi gerektiğinde kırmızısını da mavisini de kesebileceğimiz kablolar diyarında gibi hissederim...

En son Capitol'deki D&R'da gördüğüm DJ Hero setinin aysonuna denk gelişi (benim için aysonu başladı tabii) işte bende bu nedenle Vezüv Yanardağı etkisi uyandırdı. Eve gelip kendimi emektar Virtual DJ'in kollarına attım. Bikaç civuuuu, vicuuu, vuju juvu, civv civvva yaptıktan sonra rahatladım. Ertesi sabah yine "Eller havaya!" diye uyanıp, Play.fm'i buldum: Sonsuza ıraksayan türler içinde house tag'lerinin hepsine uzandım. Artık pırıl pırıl bir insandım...

Bu ara beni Atatürk Oto Sanayii metro durağında kulaklığı saçına başına dolaşmış halde kuzen Balki ve kuzen Larry'nin mutluluk dansını yaparken görürseniz, bilin ki o an listemde şunlardan birini dinliyorumdur:

1. Heartbreak Make Me A Dancer- Sophie Ellis-Bextor feat Freemasons
2. Dance Wiv Me- Dizzee Rascal feat. Calvin Harris
3. On the Dancefloor- David Guetta feat. Will.i.am
4. Lovegame- Lady GaGa
5. Flashback- Calvin Harris
6. Heavy Cross- Gossip
7. Human After All- Daft Punk
8. FML- Deadmau5
9. Fixin to Thrill (Vavien Remix)- Dragonatte
10. One Love- David Guetta feat. Estelle
Bonus: Vision One- Röyksopp

Ve son söz: elektroniğe giden her yol mübahtır.