21 Mart 2009

yaşlıölçer on medya



direksiyon sınavında olan 90'lı arkadaşlarımızla geyikleyen iki birader olarak, bizim hatırladıklarımızla onların hatırladıkları arasında dağlar dağlaaaaaar vardı. misal...

1. ben üniversitedeyken iPod yoktu. mp3çalar vardı. o da son sınıfta. üniversitenin ilk yıllarında bir arkadaşımın abd'deki abisinden diskman istetmiştik. 8-9 ay sonra falan bozulmuştu o da. oysa 90'lılar nedir? ipod'la doğmuşlardır. hayatlarında hiç kaset sarmamışlardır.

2. ben ilk kasetimde michael jakcson'un "liberian girl" şarkısını cover'ladım! takribi yaşım 8 idi. "grease" izleyip olivia newton-john olma hayali kurdum ve ev müzikalime imza attım. vaya con dios'un "nah nah nah"ına deliydim ve ilk aldığım kaset michael jackson'un "dangerous"uydu. oysa 90'lı canorkalar şarkılarını bilgisayarlarında yapıp myspace'e koyuyorlar. ünlü oluyorlar. böhühühü.

3. hatırladığım ilk yabancı grup new kids on the block'tu. blue jean'in kapaklarında da hep take that olurdu ve ben onları hiç sevmezdim. 90'lı kardeşlerimiz bu konuda "file not found" konumundalar.

4.backstreet boys çıktığında aralarında ufak tefek olanı beğenmiştim, yıllar sonra elemançe "entourage"daki e'ye benziyomuş, şimdi anladım. 90'lılarımız bu konuyu da anlamayor.

5. ben lisedeyken hakan gündüz best fm'deydi ve ben türkçe şarkı dinlermişim, vay ulan. vaylar bana. 90'larımız da hakan gündüz'ü biliyorlar ama facebook status'lerinden...

6. ben lisedeyken spice girls'ün "generationext" reklamları vardı! "wannabe" diye bi şarkıyla çıkmışlardı... içlerinden birini seçmek farzdı. 90'lı bebişlerimiz spice girls'ü ilk hatırladıkları grup olarak beyan ediyor ve akıllarına bir tek viktorya bekımın geldiğini söylüyorlar.

6 buçuk. biz lisedeyken bon jovi hep aynı bon jovi'ydi. 90'lar için de aynı bon jovi. hehehe. ajda pekkan gibi.

7. bizim zamanımızda bilgisayarlarda disket vardı ve mynet'ten e-mail almak dünyanın en şahane şeyiydi. google yoğudu. cep telefonu da yoğudu... şarkı indirmek de...

8. cep telefonumuz ilk kez 1998 yılında oldu. ilk telefonumuz alcatel one touch easy modeliydi. asla kolay dokunulamazdı. hatta neresine dokunsan orasından elinde kalırdı. sonra kafana atsan yarılır model erikson'lar geldi. nokya çooook sonra ortaya çıktı.

9. mizah dergisi olarak gırgır'ı değil, ilk hbr maymun, dıgıl ve fırt'ı hatırlıyorum. fırfır diye bir dergi vardı ve arkasında cıbıl kadınlar olurdu. sonra limon da vardı, evet. akabinde leman oldu. ve penguen, fermuar ve uykusuz'la devam etti hayat.

10. teleon diye bir kanal vardı. şifreli seks filmleri verirdi, bakıp da anlayacağız diye gözlerimizi bozduk. digiturk değil, cine 5 vardı. uh may gudnıs.

eğer bu 10 maddeden en az 3'üne evet diyorsanız siz de artık yaşlısınız. depresyona girebilirsiniz.
eğer bu 10 maddeyle uzaktan yakından alakanız yoksa, çok seri şekilde teperim sizi, gidin ulan! sizi allahın 90'lıları sizi. siz bizim için bir jenerasyonsunuz lan resmen. ühühühü.