5 Mart 2009

Black yazısı



Doğada eğer gerçekten dişiler güzel erkek seslerine doğru gidiyorsa, tevekkeli değil Eddie Vedder'ın peşinden az gitmedik vakti zamanında.
Yalnız garip, tılsımlı bir huşu içinde değil de, gözlerime yaşlar dolarak dinledim "Ten"in yeniden yayınlanan versiyonundaki şarkıları, özellikle de Black akustik olarak çalarken.

O kadar uzun zaman oldu mu sahiden?

Black çalarken, evet biliyorum çok insanın hayatındaki birçok dönemi anlatıyordur, yalnız bana özel olmadığını biliyorum ama, Black çalarken, 17 yaşında Saros'da kumsalda oturan kulaklıklı kız oluveriyorum bir anda.

Genellikle gece vakti, çok kalabalık bir yaz tatilinde ilk aşık olduğum vakitler, çimlerin üzerinde daha tadını yeni öğrendiğim biralar devirdiğimiz yaz tatilindeki acemi duygular doluşuveriyor içime. Black çalarken, ben yeniden o huysuz, küçük kız çocuğu oluyorum, bir anda mutlu ve bir anda aradan 10 senenin geçtiğini fark ederek şaşkın... Ve mutsuz değil de, hani nasıl desem, garip tanıdık bir tad alıyorum, belki o ilk biranın mide bulantısı, belki deprem senesinin tuhaf enerjisi... Black çalarken, öyle oluyor, içime hep bunlar doluşuyor ve selam ediyorum o yıllara, artık görüşemediğimiz eski arkadaşlarımıza...

Şarkının Türkçe çevirisini de ilgilerinize sunarım...

boş tuval yüzleri, dokunulmamış kilden tabakalar...
sereserpe serilmişti benden önce, bir zamanlar onun bedeninin yaptığı gibi...
beş ufuğun hepsi çevrelendi ruhunda...

tıpkı dünyanın güneşe olduğu gibi...
şimdi tattığım, soluduğum hava değişti.

her öğrettiğimde, o her şeydi.
biliyorum ki bana her şeyini verdi, giydiği her şeyi... ve şimdi...
acıyan ellerim bulutların altında ısınacak.
her şey neydi öyle?
resimlerin hepsi siyaha boyandı, işlendi her şeye.

dışarıya çıkıyorum
oyun oynayan çocukların sesiyle çevreleniyorum
gülüşlerini hissedebiliyorum, peki neden ben kuruyup soluyorum?

aklımı karıştıran düşünceler
dönüyorum, dönüyorum, güneş ne kadar da çabuk batabiliyor...

şimdi acıyan ellerim kırık bir bardağı koruyor...
her şey neydi öyle? resimlerin hepsi siyaha boyandı, işlendi her şeye.
tüm aşklar kötüye gitti ve dünyamı siyaha boyadı
siyah gördüğüm, olduğum, olacağım her şeye işledi... evet...

biliyorum bir gün güzel bir hayatın olacak,
biliyorum bir yıldız olacaksın birilerinin gökyüzünde
ama neden, neden o, o benim olamıyor ki?